top of page
  • Writer's pictureSivan Ganzi

אנשים מעוררי השראה- רז רוטמן


כחלק מהשאיפה שלי להציף אתכם בהשראה ומוטיבציה, אני רוצה לתת לכם טעימה מחייהם ופועלם של אנשים שמבחינתי נמצאים בחוד החנית של המוטיבציה. אנשים שהעשיה שלהם מעוררת בי השראה ודוחפת אותי להמשיך קדימה במה שאני עושה.

בין הפוסטים של הבלוג אעלה גם ראיונות קצרים שראיינתי את אותם אנשים מעוררי השראה. אני אשאיר לכם גם פרטים נוספים, במידה ותרצו לשמוע וללמוד מהם בדרכים נוספות.

אני גאה להציג את רז רוטמן!

ספר מי אתה, ואיך הגעת לעיסוק הנוכחי שלך.

"רז רוטמן, בן 23, מושבניק, מדריך טיולים ומרצה.

בגיל 8 וחצי נפצעתי אנושות בתאונת דרכים קשה בה אחותי הגדולה ז"ל נהרגה. לאחר 9 ימים ללא הכרה, 3 וחצי חודשים בטיפול נמרץ ילדים רמב"ם וקרוב לשנתיים בבי"ח שיקומי אלי"ן בירושלים (גם אמי ואחי הקטן נפצעו בתאונה, כך שאבי היה יחד איתי בכל הזמן לאחר הפציעה), חזרתי לביתי ביקנעם המושבה. חזרתי ללמוד עם השכבה והכיתה המקוריות שלי בבי"ס יסודי פלגים ומשם לבי"ס תיכון אזורי מגידו. סיימתי את הבגרויות באיחור של שנה עקב אישפוז של חצי שנה בבי"ח תל השומר עם ממוצע של 95 ובגרות מלאה. אחרי התיכון עשיתי שנתיים של שירות לאומי בעמותת לטם- טבע נגיש לכולם שעזרו לי ולמשפחתי לאורך השנים בתור מדריך טיולים במסלול הנגיש בנחל השופט ובחוות עמק השלום. כיום אני מסיים תהליך של "שיקום תעסוקתי" במכון שפיצר לנפגעי ראש ומתחיל קורס לימודי תעודה למורי דרך באוניברסיטת חיפה בשנה הקרובה".

מה המטרה שלך בעיסוק? לאילו יעדים תרצה להגיע?

"המטרה/ות שלי כמדריך ומרצה היא להעביר מסר משמעותי (תלוי באיזה נושא מדובר) ולשדר אופטימיות והשראה לאחרים. כפי שאמרתי, היעד הנחשק כרגע הוא לסיים שנתיים של לימודי תעודה למורי דרך באוניברסיטת חיפה דרך משרד התיירות ולהמשיך לעבוד בעמותת לטם. אולי תואר בביולוגיה בהמשך.. שום דבר לא בוער :)".

האם אתה רואה בעיסוק שלך סוג של שליחות?

"כן, שליחות חשובה ביותר. להראות לכולם שעם כוח רצון, התמדה ונחישות הכל אפשרי!".

איך אתה מגייס מוטיבציה גם בימים שהיא לא באה לך באופן טבעי?

"שאלה שאני מרבה לשאול גם את עצמי. לרוב אני חדור מוטיבציה, אך בימים שקשה לי למצוא אני חושב על כל הטוב בחיי וסביבי- המשפחה, החברים והמכרים. הטבע המדהים שבו אני אוהב להיות. האוספים השונים שלי. התקדימים שאני יוצר והמכשולים שאני מנפץ. ישנן אינספור סיבות לחייך ולהמשיך קדימה".

ואיך אתה מתגבר על מכשולים?

"בדרכים שונות- יש פעמים בהן אני חייב עזרה ממישהו/י. יש פעמים שאני נותן לדברים "להתבשל" וממשיך כשאני מרגיש מספיק מוכן להתמודד איתם. ולפעמים אני נתקל במכשולים שאני פשוט לא מצליח להתגבר עליהם, במקרים כאלה הכי עדיף לדעתי לפנות לדרך אחרת במקום "ללכת עם הראש בקיר".

מה אנשים לא יודעים עליך בפן המקצועי?

"שעבודה משרדית משעממת אותי. מאוד. אני אוהב לצאת החוצה, לפגוש אנשים ולחוות עולם. בנוסף, אני בדרך כלל אעדיף להיות תחת השגחה כזו או אחרת כדי למזער ולמנוע טעויות".

מה נותן לך השראה?

"בראש בראשונה אני עצמי (אין שום כוונה להשוויץ). אני תמיד מצליח להפתיע את עצמי מחדש. ההורים המדהימים שלי שגם ממשיכים קדימה למרות הכל. חברים ומכרים עם סיפורי חיים ו/או עשייה שקשה להאמין לקיומם לפעמים. הרבה "התפלספות" והטלת ספק כמעט בכל נושא, אבל יותר מכל, הטבע".

אם היית יכול לגרום לכל העולם להבין דבר אחד, מה זה היה?

"שבסופו של של יום, אלה אנו שיוצרים את המציאות שלנו ואנחנו יכולים לעשות אותה טובה, יפה ומטיבה".

אם לא היית בעיסוק הנוכחי שלך, מה היית עושה/ לומד?

"קשה לראות את עצמי במקום אחר בחיי.. כנראה סטודנט למקצוע ריאלי כלשהו בטכניון".

עוד על הסיפור של רז תוכלו לראות כאן.

רז מהווה עבורי מקור של השראה ואני רואה בו פורץ דרך ויוצר מציאות משכמו ומעלה, והוא גם חבר בקבוצת הפייסבוק שלנו.

אם אתם מכירים אנשים מדהימים ומעוררי השראה, שתפו אותנו בקבוצת הפייסבוק ונוכל כולנו להכיר עוד ועוד אנשים שמפיצים טוב בעולם.

אם גם אתם קיבלתם השראה מהסיפור של רז ואתם מכירים מישהו שיוכל ליהנות מהפוסט, הפיצו אותו הלאה באהבה! מועדים לשמחה!

bottom of page