top of page
  • Writer's pictureSivan Ganzi

למה לא התמדתי בהחלטות שלי לשנה החדשה


הפעם אני הולכת לכתוב פוסט קצת שונה, יותר בנימה אישית. כמובן שגם מכאן תוכלו לקבל השראה ומוטיבציה אל החיים שלכם.

אם תחליטו שהפוסט הזה יפיל לכם אסימון לגבי השנה הקרובה, זה מה שיקרה. אם תחליטו שמה שיקרה כאן הוא להעביר את הזמן, זה מה שיקרה. אנחנו תמיד נקבל מכל דבר את מה שנכוון לקבל שם. מזמינה אתכם לקחת מכל דבר את הטוב ביותר.

לפני שנה פתחתי את הבלוג.

הרעיון לבלוג התגבש בתחילת אוגוסט, ובמהלך אוגוסט כתבתי כמה פוסטים "למגירה", כשבספטמבר התחלתי להעלות אותם לאוויר.

בדרך כלל אני עושה את תהליך קבלת ההחלטות לשנה החדשה בתחילת השנה העברית. או יותר נכון- בין יום ההולדת שלי (בתחילת הקיץ) לבין ראש השנה העברית שבתחילת הסתיו. אני חושבת שתמיד השנה העברית החדשה מרגישה לי חזקה יותר מבחינה אנרגטית מאשר שנה לועזית- אולי כי תחילת הלימודים השתלבו עם תחילת השנה, וינואר היה סתם משהו באמצע. שום דבר חוץ מתאריך חדש לא קורה בסמיכות לשנה הלועזית.

גלגל החיים

לפני שנה, הצעתי כאן בבלוג להשתמש בתרגיל מעולם האימון שנקרא גלגל החיים. כתבתי את הוראות התרגיל למי מהקוראים שירצה להשתתף איתי, והחלטתי לקדם את עצמי, חודש בחודשו, אל עבר המטרות שהצבתי בגלגל החיים האישי שלי לשנה הקרובה. בכל סוף חודש כתבתי פוסט בבלוג שסיכם את מה שעשיתי ומה שאני רוצה לעשות כדי להמשיך להתקדם בתחום הזה,

עד שפשוט הפסקתי.

ברגע של כנות עם עצמי הבנתי שעם כל הכבוד לכל תחומי גלגל החיים שלי (הגלגל מחלק את החיים ל-8 תחומים עיקריים, ושם אני מציבה לעצמי מטרות בכל אחד מהתחומים האלה לשנה הקרובה), אני לא רוצה לקדם את כולם כל הזמן.

יש תחומים שחשוב לי יותר להתמקד בהם כרגע ויש תחומים שאני ארגיש בנוח לחכות איתם לזמנים שבהם אני פנויה יותר- וזה בסדר.

כמובן שבאופן טבעי, הדברים שקל לי ושאני יותר אוהבת לעשות קיבלו עדיפות ודחיפות, ואילו הדברים שיותר קשה להתמודד איתם נדחקו אל שולי רשימת המשימות שלי, אבל אני מאמינה שכשמדובר בעשיה יומיומית מקדמת, חשוב להכניס הרבה דברים שאנחנו נהנים מהם, אחרת קל מאוד לוותר.

לצד כל אלה, כבר כתבתי כמה פעמים שיש לנו רווח סמוי מעשיה של דברים שפוגעים בנו, והבנתי שיש לי רווח סמוי גם בלא לכתוב פוסטים שמסכמים כל חודש איך ועד כמה התקדמתי. פשוט כי זה איכשהו גורם לי להתמקד במה שלא הצלחתי במקום במה שכן. ואני לא אוהבת את ההרגשה הזו. אז הפסקתי לפרט כאן בבלוג כמה התקדמתי ובמה עדיין לא, והתחלתי להתמקד פשוט בלפעול.

ובכל זאת-

הנה 2 תחומי חיים מתוך הגלגל שבהם חוויתי פריצות דרך משמעותיות השנה:

התפתחות אישית- אני יודעת ומרגישה שבעקבות תהליכים שעשיתי לבד, בקבוצות, בסדנאות ובקורסים, גדלתי משמעותית כאדם. יש לכך השלכות על שלל תחומי החיים שלי, ועם זאת, אדם הוא כמו עץ- הוא יצמח כמה גבוה שהוא יכול. תמיד יש מקום להמשיך ולהתפתח.

קריירה- מבחינה מקצועית, רכשתי שלל כלים וידע חדשים, גם בתחום העיסוק העיקרי שלי, ה- NLP, וגם יכולות נוספות שמשלימות אותו ומשיקות לו, כמו ההרצאות שאני מעבירה במסגרת פרוייקט NLP על הבר.

ותחום נוסף בו עדיין לא הגעתי למקום אליו רציתי להגיע:

בריאות- משיקולי סדר עדיפויות, אני לא בכושר שהייתי רוצה להימצא בו. צריכה לחשוב עם עצמי איך אני עושה את השנה הקרובה שנה של כושר. מבחינת תזונה, לשמחתי, אני עדיין מאוד מקפידה על תזונה בריאה ומדויקת עבורי.

 

ואם כבר בהתפתחות אישית ועסקית עסקינן (במקרה שלי, שתיהן די חופפות), אני חובבת מאוד גדולה של סמינרים, סדנאות וקורסים, ומאמינה שבעלי עסקים צריכים ללכת לכמה שיותר כאלה- בשלושה תחומים:

1. התפתחות מקצועית- להמשיך ולהרחיב את הידע המקצועי שלכם. תמיד. העולם ממשיך להתחדש. אם אתם שפים- אתם יכולים ללכת לסדנאות בישול טבעוני. אם אתם מורים, אתם יכולים ללכת לסמינר שיפור התקשורת מול ההורים. לא משנה מה. לחזק את הרמה המקצועית שלכם.

2. התפתחות אישית- לגדול כבני אדם. זה יאפשר לכם להכיל יותר את עצמכם, ואת גודל העסק המתפתח שלכם.

3. התפתחות עסקית- לקבל כלים טובים יותר לנהל את העסק שלכם.

השנה הקפדתי ללכת לסדנאות וסמינרים בכל שלושת המישורים, ולכן בפן הקריירה אני מרגישה קפיצה משמעותית השנה.

כמו שכתבתי בחלק על גלגל החיים, ברור שיש סדנאות בנושאים שיותר אינטואיטיבי לנו ללכת אליהם (מי שאוהב העשרה מקצועית יימשך לשם, מי שמתחבר לפיתוח העסקי ילך לשם וכן הלאה), אבל הגדילה כבעלי עסקים נמצאת דווקא בסדנאות ובסמינרים שאליהם אולי לא כל כך מתחשק ללכת. מאחורי ההשקעה מצויה ההצלחה.

 

ספרים שקראתי השנה

משימה חשובה שנתתי לעצמי השנה היתה לקרוא יותר ספרים. אני מאוד אוהבת לקרוא, אבל היה לי קשה עם זה. הרגשתי שזו מטלה.

אנשים עסוקים ממני מעידים על כך שהם קוראים כל ערב לפני השינה, ופשוט לא הצלחתי להביא את עצמי לזה.

עד שהבנתי שאולי גם בתחום הזה, כמו רבים אחרים, אני פשוט פועלת... הפוך :)

ואז, סיגלתי לעצמי הרגל של לקרוא דווקא בבקרים!

הקריאה שלי, כמו הסמינרים והסדנאות שלי, מתעסקת בפיתוח אישי, עסקי ומקצועי, ואינה כמעט בכלל קריאה של ספרות עלילתית (בשביל זה יש קולנוע!).

הספרים שקראתי השנה הם:

  • העסק מצליח מהראש/ רמי דבורה

  • לא רציונלי ולא במקרה/ דן אריאלי

  • פריצת גבולות/ אלון אולמן

הסיבה שהם רק שלושה היא שהתחלתי לסגל לי את הרגל הקריאה הנוכחי רק לפני 3 חודשים. את העסק מצליח מהראש קראתי בדצמבר-ינואר, ואת השניים האחרים קראתי ביולי ובאוגוסט- ממש עכשיו. מקווה ומאמינה שבסיכום השנה הבאה הרשימה הזו תהיה ארוכה בהרבה.

היו כמה ספרים שהתחלתי ולא סיימתי (הרגל מוזר שכזה להתלהב מספר ואז להתלהב מאחד אחר. קצת כמו לזפזפ בטלוויזיה...), והשנה חשוב לי לסיים גם אותם. צפו לעדכון.

 

מקומות שבהם ביקרתי השנה

השנה ביקרתי בחו"ל פעמיים, אחת מסיבה עסקית ואחת מסיבה רוחנית.

1. בן הזוג שלי הוא צלם אירועים, וטסתי איתו לעזור לו בצילומי חתן וכלה בשוויץ

2. טסנו לאוקראינה לקבר הרבי נחמן. כאדם חילוני אבל רוחני מאוד, אני יכולה להגיד שזו היתה אחת החוויות הכי עוצמתיות שהרגשתי בחיי. החזרה לארץ גם הולידה את הפוסט הזה.

 

הפוסטים האהובים עליכם ביותר בבלוג

לקראת סיום, במידה ופספסתם אותם, הנה שלושה מהפוסטים האהובים והנקראים ביותר מהשנה האחרונה בבלוג:

 

אם אתם רוצים לפגוש אותי בלייב, ההרצאה הקרובה שלי מתרחשת ממש בין ראש השנה ליום כיפור, והיא בחינם! מוזמנים באהבה לאשר הגעה בדף האירוע בפייסבוק ולהצטרף.

איך עברה השנה שלכם? מזמינה אתכם להצטרף אל קבוצת הפייסבוק שלנו ולשתף.

bottom of page