top of page
  • Writer's pictureSivan Ganzi

נבחרי החודש שלי - ינואר


בכל סוף חודש, אני הולכת לסקור את החודש שהיה, על כל החגים והדברים המעולים שהוא הביא איתו, על ההזדמנויות האישיות והעסקיות שנקרו בדרכי, ועל תובנות חשובות שיצאתי איתן ממנו. הפוסטים הללו יגיעו בנימה טיפה אישית, על סמך ההעדפות והחוויות שהיו לי.

דצמבר וינואר היו אקורד סיום ל- 2017 ומופע פתיחה ל-2018 ששולבו יחד לכדי 60 ימים של טירוף. משהו בי לא מאמין שעבר חודש מסוף דצמבר- מצד אחד מרגיש שזה קרה אתמול, ומצד שני, הימים שלי מלאים בעשיה כזאת משמעותית, שכל יום מרגיש כמו יומיים או שלושה.

אמנם בסוף החודש שעבר לא סיכמתי את דצמבר, אבל בפוסט הזה אני כן רוצה להתמקד בינואר בלבד, כיוון שמגיע לו הכבוד ואור הזרקורים הייחודי לו. (פוסט סיכום לשנת 2017 נמצא בפרופיל הפייסבוק הפרטי שלי, ותוכלו לקרוא אותו אם תלחצו ממש כאן).

ספר- החודש התחלתי לקרוא את הספר "חכמים יותר מהירים יותר טובים יותר- איך תשיגו תוצאות מעולות בחיים ובעסקים" של צ'רלס דוהיג. הספר לוקח שלל דוגמאות מההיסטוריה הקרובה והרחוקה ומסביר בעזרתן על התנהגויות אפקטיביות, כמו למשל איך ליצור מוטיבציה, או איך לגרום לקבוצה לתפקד בצורה הטובה ביותר. לקניה לחצו כאן.

כנס, סדנה או הרצאה- החודש התמזל מזלי לקבל כוחות והשראה משני אנשים נפלאים- ההרצאה "אמיצה" של רוני חן (כרטיסים להרצאה הבאה זמינים כאן), וסדנת "יצא המרצה מהשק" של רמי דבורה (כרטיסים לסדנה הבאה זמינים כאן). אצל רוני חן הנפלאה קיבלתי כוחות, השראה ואומץ בהתבסס על סיפור חייה הבלתי יאמן, ואצל רמי דבורה קיבלתי שלל כלים פרקטיים להרצאות ועמידה מול קהל (ההשלכות של הסדנה באות לידי ביטוי בחלק מאוחר יותר של הפוסט).

חוויה- החודש התחלתי ללוות כמנטורית קבוצת תלמידים בקורס NLP Practitioner בחיפה. אני הולכת לקחת חלק בתהליך הלימוד שלהם מתחילתו ועד סופו, ולתת להם, מעבר לתוכן הנלמד בשיעור, את התובנות וההשקפה שלי על עולם ה- NLP. יהיה מרתק :)

החלטה- בעקבות תהליך NLP שעברתי בעצמי, החודש החלטתי שאני לא מוכנה יותר להגיד שאין לי זמן, כי תחושת המחסור שהמשפט הזה מייצר לי בחיים היא הרסנית עבורי, מעבר לרמת הזמן אלא בחיים בכלל. לכן, מיפיתי את כל השעות בהן אני ערה, יצרתי לי חלונות זמן במהלך השבוע, בדקתי כמה זמן פנוי באמת יש לי (לפחות 10 שעות יותר משחשבתי בכל שבוע!), והתחלתי לשבץ בהם את כל הפעילויות שאני נוטה להגיד שאין לי זמן עבורן, כמו לקרוא ספר או להשקיע זמן בבלוג האהוב הזה.

במקום "אין לי זמן" אימצתי את גישת "עדיין לא החלטתי מתי", שברמת התודעה מוציאה אותי מהמחסור.

לצד ההחלטה הזו, החלטתי להקשיב גם בעצמי למסרים שאני מפיצה, ולנסות לחקור עם עצמי למה לא תמיד אני מצליחה לבצע את כל מה שקיים בלו"ז, במקום להרגיש רע עם עצמי כשלא הצלחתי. לפעמים אנחנו נוטים להיות קשים עם עצמנו יותר ממה שאנחנו עם אחרים, ובכך אנחנו עושים לעצמנו עוול. לכן, בכל פעם שאני לא מצליחה להספיק הכל, אני חושבת מה היה שם, כמה מתוך שיבוש הלו"ז היה באחריותי, ואיך לשפר לפעם הבאה (גם אם המשמעות היא להכניס מראש פחות משימות לאותו חלון זמן).

הדבר הגדול של החודש- קרו החודש כמה דברים מדהימים ונפלאים עבורי ברמה האישית. אחד מהם היה ההזדמנות לעלות מול כיתת ה- NLP שאני מלווה בחיפה ולהעביר להם חלק מהשיעור בעצמי- ללא הכנה שלי מראש, כמובן. מזמן לא עמדתי מול כיתה. להיות בקדמת הבמה זה מקום שטבעי עבורי ושאני מאוד אוהבת, ויש משהו במעמד הזה שהיה מעין "חזרה הביתה" בשבילי. התרגשתי יותר מעצם המעמד מאשר מעצם העברת התוכן ללא הכנה.

בנימה זו של פוסט אישי במיוחד, אני רק יכולה לקוות שהמסע שלי מעורר גם בכם את ההשראה וההבנה שגם אתם יכולים ליצור בחייכם שינויים מדהימים לטובה.

במידה ותרצו לעבור איתי תהליך אישי נקודתי שיביא גם לכם שינוי מדהים בחייכם (החלפת קריירה, מציאת זוגיות, הפסקת עישון, ירידה במשקל ועוד), אני מזמינה אתכם ליצור קשר במייל, או כמובן לפנות אלי דרך קבוצת הפייסבוק שלנו.

bottom of page