top of page
  • Writer's pictureSivan Ganzi

איך גינון לימד אותי יותר על הבעיות שלי


באחת השבתות החודש יצאתי לחצר האחורית שלי. היא לא ממש מטופחת, ובקושי בשימוש, בעיקר כי קשה לי, פיזית, לפתוח את דלת היציאה אליה. לכן, בשבתות, כשבן הזוג שלי נמצא לעזור לי, אני אוהבת לשבת בחוץ עם הלפטופ ולכתוב פוסטים לבלוג.

כשפתחנו את הדלת, ראיתי שכל החצר מלאה בעשבים שוטים (חלקם הגיעו לגובה מטריד), והחלטתי שבמקום לכתוב פוסט, אני מעדיפה להתעסק קצת בטיפוח החצר שלנו, שיהיה נעים לשבת בה בקיץ שמתקרב.

בעודי שולפת את העשבים ממקומם, הבנתי שהם נמצאים שם כדי ללמד אותי על הבעיות והקשיים שלי, ובעצם, על הבעיות והקשיים של כולם:

  1. העשבים, כמו הבעיות שלנו, יצמחו ויתפתחו באין מפריע, אם רק ניתן להם ולא נעמוד על המשמר.

  2. בכל מקום שתהיה להם את האפשרות, העשבים יצוצו מחדש ויזכירו לנו שאנחנו צריכים לטפל בצורה מקיפה ומכל הכיוונים, ולא רק איפה שרואים או איפה שרוצים שיהיה נוח או מסודר כרגע.

  3. ממש לא חייבים לעקור עשבים מהשורש, אבל צריך לזכור שאם לא נעשה את זה, הם פשוט יחזרו- בדיוק איפה שהם היו קודם.

  4. גם אם קשה לעקור מהשורש, ולפעמים זה אפילו מרגיש בלתי אפשרי, לא תמיד צריך להשתמש בכוח. לפעמים הכל תלוי בזווית בה ניגשים לעשות זאת.

  5. לפעמים לעשב מאוד קטן יש שורש מאוד עמוק.

  6. גם אם נדמה שהוצאנו את כל העשבים השוטים מהשורש, ניקינו מסביב וסידרנו הכל, מומלץ מדי פעם לבדוק עם עצמנו איך נראית החצר האחורית שלנו. בלי שנשים לב, יכולים לצוץ עשבים נוספים.

  7. לפעמים כשנבדוק את השטח, נבין שצריך להיעזר באיש מקצוע כדי להיפטר מכל העשבים בצורה יעילה ואחראית, ומבלי לפגוע בשאר הצמחיה שיש מסביב.

  8. תמיד נוכל, אם נרצה, להשקיע יותר בחצר שלנו, ולשתול בה צמחים אחרים, מתוך בחירה.

מה אתם חושבים על ההקבלה הזו? האם אתם יכולים לראות איך היא מובאת לידי ביטוי גם בחיים שלכם?

 

עם סיום לימודיי לתעודת מאסטר ב- NLP, שמתי לי למטרה "לבצע עבודות גינון" אצל מספר האנשים הרב ביותר שאצליח להגיע אליהם.

אני רוצה שלרגע נשים לב במיוחד לסעיף 5. לפעמים, הבעיות שלנו, הקטנות וחסרות החשיבות, הן שחוסמות אותנו מלהגיע באמת אל ההגשמה והמימוש שנרצה לעצמנו. לפעמים, בעיה שעל פני השטח נראית קטנה ושולית, מחוברת אל עומקי נשמתנו בשורש ארוך וחזק. לפעמים נדמה לנו שלפתור את אותה בעיה קטנטנה ישחרר את כל המקומות בהם אנחנו תקועים, ונוכל להתקדם. אבל מכיוון שיש לה שורש עמוק, אנחנו נמצא את עצמנו מספקים שלל תירוצים למה אי אפשר לפתור את הבעיה הזאת עכשיו. למה אין לנו מספיק כסף, או זמן, או מוטיבציה, או השוק העולמי, או המזרח התיכון.

העבודה שלי עם כלי ה- NLP מאפשרת לי לזהות מתי האמונות הקטנות האלה הן משהו באמת מינורי ונקודתי שאפשר להתמודד איתו ולשלח אנשים הלאה אל דרכם החדשה בדרך למימוש והגשמה, ומתי אותה בעיה קטנה היא רק סימפטום, "קצה הקרחון", עבור משהו עמוק ומשמעותי הרבה יותר, שדורש עבודה יסודית ומשותפת, כדי שהמונחה שמביא איתו בעיה כזאת, ידע שהוא יוצא מחוזק ומגובה מכל הכיוונים.

 

לפני מספר פוסטים, הסברתי בהרחבה מה זה NLP, וכיצד אני משתמשת בכלים הנפלאים של השיטה הזו כדי לעקור את כל העשבים השוטים של האנשים אותם אני מנחה אל עבר תהליכי הגשמה ומימוש עצמי.

רוצים שאעזור לכם עם עבודות הגינון? שלחו הודעה :)

בנוסף, מזמינה אתכם להצטרף אל קבוצת הפייסבוק של הבלוג, בה מתפתחת קהילה של אנשים מעוררי השראה ומוטיבציה, ושם לקבל ממני ומכל השאר כלים נוספים.

bottom of page