top of page
  • Writer's pictureSivan Ganzi

איך להשתיק את הקולות השליליים בראש


שלום לכולם,

בפוסט הקרוב אני הולכת לתת 2 דרכי פעולה ישימות שיעזרו לכם להתחיל להגשים את המטרות שלכם.

 

בפוסט הקודם כתבתי על הגדרת מטרה מדויקת. אני מאוד ממליצה לקרוא את הפוסט הקודם לפני קריאת הפוסט הנוכחי.

למה חשוב להגדיר מטרה מדויקת?

  • הגדרה מדויקת מאפשרת לי להבין מתי בחיים שלי אני רוצה שהמטרה תתרחש

  • ניתן לדעת באופן אובייקטיבי שאני מגשימה את המטרה שלי

  • אני אוכל לפרק חסמים שעלולים לעצור אותי מלהגשים אותה (גם אם אני ממש רוצה שזה יקרה)

לאחר התהליך הממוקד שביצעתי בפוסט הקודם, להלן המטרה המדויקת שלי:

מזכירה לכם שניתן להוריד את דף העבודה שיצרתי עבורכם, שיעזור לכם להגדיר את המטרה המדויקת שלכם בעצמכם, וכך בעצם כבר להתחיל לצאת לדרך לקראת ההגשמה שלה.

השלב הבא בדרך להגשמת המטרה הוא התמודדות עם הקולות בראש שמנסים להוריד אותנו ולהזכיר לנו שעדיף לנו להישאר בינוניים ולהתפשר בכל תחום בחיינו (תלוי, כמובן, איזו מטרה בחרנו להגשים).

בפוסט הקרוב אני אסקור 2 דרכים מצוינות לעשות זאת, ואיך אפשר להביא אותן לידי ביטוי בהגשמת המטרות שלנו.

טכניקת וולט דיסני

את הטכניקה הבאה, וולט דיסני היה מבצע בעצמו, כאשר הוא היה מנסה לפתח רעיונות חדשים, לבנות פארקי שעשועים, ליצור דמויות חדשות ועוד.

"אם אפשר לחלום את זה, אפשר לעשות את זה" -וולט דיסני

מומלץ לבצע את הטכניקה בכתב. לחצו כאן להורדת דף לעבודה עם הטכניקה.

הטכניקה מבקשת מאיתנו "לחבוש כובעים שונים" בכל פעם, עד שהמטרה שלנו תהיה מגובה בתכנית פעולה וחישובי סיכונים, כך שהיא תהיה מדויקת להפליא, ולהוציא אותה לפועל יהיה רק עניין של זמן.

הכובע הראשון- "החולם"

עלינו להתרכז ברעיון עצמו, במטרה, תוך אמונה בלתי מעורערת שהכל באמת אפשרי. תוכלו לשאול את עצמכם איך הייתם מגשימים את המטרה שלכם אם כסף (או זמן, או כל גורם אחר) לא היה מהווה מכשול בדרך. במידה וקיימת לכם כבר מטרה מוגדרת היטב, תוכלו לכתוב אותה כעת, ולוודא שהיא נקיה לחלוטין משיפוטיות או ממחשבות האם היא בת השגה או לא. זהו שלב של אמונה בחלומות הכי גדולים שלכם.

הכובע השני- "המתכנן"

בעוד האמונה שהכל אפשרי עבורנו יושבת לנו טריה בראש, אפשר להתקדם אל השלב הבא, שלב שאילת השאלות. גם כאן אין מקום לביקורת או לשיפוטיות, ועדיין נעבוד על פי האמונה שהכל באמת אפשרי. נוכל לשאול את עצמנו:

  • איך אפשר להתחיל ליישם?

  • מהם הכלים והידע שכבר קיימים ברשותי ויוכלו לעזור לי?

  • את מי אני מכיר/ה שיש לו כלים וידע בנושא ויוכל לעזור לי?

  • מתי אני אוכל להגשים את המטרה?

אני ממליצה לחשוב על 4 שאלות נוספות לפחות, שקשורות לחלום המסוים שלכם, שיוכלו לכוון אתכם לתכנון נכון ולהתחלת ההגשמה של החלום.

הכובע השלישי- "המבקר"

בעולם המכירות, מלמדים מוכרים לזהות מראש את ההתנגדויות והשאלות הקשות שהלקוחות ישאלו אותם, ולהקדים לדבר על אותם נושאים עוד לפני שהלקוחות שואלים עליהם בעצמם. כך, איש המכירות נתפס כמי שיודע לקחת בחשבון את כל האספקטים הכלולים ברכישה של המוצר. גם כאן, נוכל לקחת בחשבון כבר עכשיו, על הנייר, את מה שעלול להשתבש כאשר ניגש להוציא את התוכנית אל הפועל. כדאי לשאול את השאלות:

  • מה עלול להשתבש בתכנית?

  • במי הרעיון שלי עלול לפגוע?

  • מה אולי פספסתי או לא לקחתי בחשבון עד עכשיו?

  • מהם הצדדים החלשים של תכנית הפעולה שלי?

לאחר השימוש בכובע המבקר, זה הזמן לחזור ולחבוש שוב את כובע החולם. לדייק את החלום בעקבות הדברים שצצו תחת כובע המבקר, ולוודא ש"סגרנו את כל הפינות" בנוגע לחלום שלנו.

השלב הבא יהיה חבישה נוספת של כובע המתכנן, תוך שיפור התכניות שלנו בעקבות שדרוג החלום, וכך הלאה, כמה פעמים, עד שנצא עם תכנית פעולה ממשית, ברורה ומוגדרת להגשמת המטרה שלנו.

טכניקת 5 השניות

אומרים שדברים גדולים לוקחים זמן, אבל דברים ענקיים קורים בין-רגע. על ההנחה הזו מתבססת הטכניקה הבאה.

ברגע שבו עולה לכם רעיון, מטרה, או דבר מה שאתם יודעים שאתם צריכים לעשות על מנת להקדם, להגשים את החלום שלכם או לייצר פריצת דרך, יש לכם 5 שניות בלבד להשתהות.

במידה ותשתהו יותר מכך, הסיכוי שבאמת תוציאו את הרעיון לפועל יורד בעשרות אחוזים, וברוב המקרים יהיה ניתן כבר להיפרד לשלום מהרעיון.

המטרה שלי כאן היא לא להפחיד אתכם, אלא לתת לכם את האופציה פשוט להחליט.

הטכניקה:

  • עולה לנו רעיון לראש (בין אם אלה המסקנות הסופיות של כובע "המתכנן" של וולט דיסני, בין אם זה השעון המעורר בבוקר, או המומנטום להתחיל שיחה עם אדם חדש שמעניין אותנו)

  • עלינו לקחת אוויר, ולספור לאחור: 5, 4, 3, 2, 1

  • זה הזמן לפעול. עכשיו. לקחת את הצעד הראשון להגשמת המטרה, לכבות את השעון המעורר ולהתיישב על המיטה, לגשת אל אדם חדש שמסקרן אותנו. עכשיו.

במידה ונתמהמה- החיים, הצרות, המודע, החוסר שלנו בבטחון עצמי, כל הדברים הללו ישובו ויציפו אותנו. לפעמים, אומץ יכול להיות קיים בנו רק אם נפעל מבלי לחשוב, מבלי לתת לקולות בראש זמן להתארגן מחדש.

מנסיון, השיטה הזו מחוללת פלאים, ויש בחמש השניות הללו כוח עצום להזיז חומות שיצרנו עבור עצמנו ומנעו מאיתנו עד כה מלהתקדם.

מאסטרית בשיטה המופלאה הזו היא אישה בשם מל רובינס. את הספר שלה בנושא תוכלו למצוא כאן.

לכן, אני מזמינה אתכם כבר עכשיו להוריד את דף העבודה עם הטכניקות, ולהוציא לפועל את השלב הראשון בתכנית שלכם.

האם ביצעתם את הטכניקות? מעוניינים לשתף אותי ואת הקהילה שלנו? מוזמנים להגיב בקבוצת הפייסבוק.

bottom of page