top of page
  • Writer's pictureSivan Ganzi

הסוד הגדול שלא מספרים לכם על העבר שלכם


אנשים מסתובבים בעולם עם תחושות של חסר, של החמצה. עם הידיעה שאולי אם הם היו קמים פעם ועושים, היום המצב שלהם היה נראה אחרת לגמרי. הם סוחבים איתם תסכולים במשך שנים, שנעוצים בסיטואציות שקרו להם בעבר, בידיעה שאי אפשר לשנות את העבר וכמובן שלא את ההשלכות שלו, ומאמינים שהם גדלו ובגרו להיות מי שהם, ועם זה כבר אין מה לעשות.

קחו למשל אדם, שבילדות, בכיתה, ענה תשובה לא נכונה על שאלה, וכולם צחקו עליו. באותו רגע, בכיתה, קיים סיכוי שהוא קיבל החלטה לא מודעת עם עצמו, שהוא לא מוכן יותר לצאת טיפש, ולכן לא ידבר יותר בפני קהל.

מאז, בכל פעם שהוא נדרש לעשות את זה, לדבר מול אנשים, עולה שוב, באופן לא מודע, אותה סיטואציה מהכיתה, מזכירה לו (והוא עדיין לא מודע) שהוא החליט לא לדבר מול אנשים, ואז הוא עלול למצוא את עצמו מתחמק או מתרץ. במקרה הגרוע יותר, הוא עלול להוביל את עצמו לחיים ולקריירה שבהם הוא בכלל לא ימצא את עצמו מדבר מול אנשים, וכמובן שבתת המודע ימשיך לשכנע את עצמו שהוא אוהב את המקצוע שלו כשהוא ככה בשקט מול המחשב מבלי להצטרך לדבר מול אנשים ולצאת טיפש.

עכשיו, יכול להיות שזה באמת נכון, יכול להיות שהוא באמת מאוד אוהב את העבודה שלו, אבל אותה החלטה לא מודעת שהוא קיבל בעקבות אירוע מסוים בילדות, פשוט שיבשה לו את כל מהלך החיים. תארו לעצמכם מה עוד הוא היה יכול להיות בלי אותה החלטה.

למזלי, יש לי חדשות טובות בשבילכם בתחום. גישת ה- NLP אומרת שאפשר אחרת.

למי מכם שלא קרא את הפוסט שלי שמסביר מה זה NLP, אני ממליצה לעצור לרגע עם הפוסט הזה, לקרוא את הפוסט ההוא, ואז להמשיך :)

לכן, בפוסט של היום, החלטתי לקחת מספר משפטים שאנשים נוטים להגיד על עצמם או על החיים, והם בטוחים שזו האמת היחידה והמוחלטת, ולספר לכם שבגישת ה- NLP מאמינים שזה לא נכון.

הסיבה שבחרתי לשתף אתכם בזה, ובמיוחד במשפטים המסוימים האלה, היא העובדה שהם מקיפים את חיינו מכל מקום. ויכול להיות שמישהו מכם שממש עכשיו קורא את השורות האלה חושב מחשבות מהסוג הזה גם על עצמו ועל מה שאפשרי לו בחיים.

אז ממש כמו הדוגמה של אותו אדם שבחר מסלול חיים שלם רק כדי שבלב שלו לא יצחקו שוב על הילד שהיה, יכול להיות שאתם החלטתם עם עצמכם החלטות שכאלה, שחסמו אתכם מלהיות אנשים גדולים כמו שמגיע לכם, או שמחשבות אחרות, שאולי שמעתם בבית או בסביבה הקרובה, וגרמו לכם לחשוב שאנשים "כמוכם" לא יכולים להצליח בכל מיני תחומים.

אני כאן כדי להראות לכם כמה שזה לא נכון.

ולכן, בלי תוספות ובלי עיכובים,

קבלו את ניפוץ המיתוסים הגדול של ה- NLP !

  1. אי אפשר לשנות את העבר בתכלס, כולנו יודעים שמה שהיה היה, והזמן זז רק לכיוון אחד. כולנו יודעים שלא נוכל לקחת בחזרה או לשנות את המילים שאמרנו, את המעשים שעשינו, ואולי חמור מכך, את המילים שלא אמרנו ואת המעשים שלא עשינו. אז נכון, את עצם המעשה אי אפשר לשנות. את העובדה שאולי צחקו עלינו בכיתה אי אפשר לשנות. את העובדה שנבחרנו אחרונים במשחק, ששברו לנו את הלב, שאפינו עוגה שנשרפה, או שניסינו להתקבל למקום עבודה נחשק ודחו אותנו, או כל מצב אחר בו הרגשנו עצובים, דחויים, מושפלים, לא ראויים, או כל רגש שלילי אחר. ה- NLP לא מציע לשנות את העבר. הוא מציע לשנות את הרגשות שעולים לנו כשאנחנו נזכרים בסיטואציה, גם אם היא עולה לרגע רק בתת המודע, ואנחנו לא באמת נזכרים בה. אותו אדם שצחקו עליו כילד בכיתה, לא בהכרח זוכר או מודע לכך שזו הסיבה שהוא לא אוהב לדבר מול אנשים. משהו שם מרגיש לו לא טוב, אבל הוא לא בהכרח יודע מה זה. מה שכן קורה, הוא שבכל פעם שרק מתקרבת סיטואציה אפשרית של דיבור מול אנשים, בתת המודע שלו עולה שוב אותה סיטואציה. הוא לא חייב להיזכר בה באופן אקטיבי, אבל תת המודע זוכר. ה- NLP יעזור לו להבין מהי אותה סיטואציה שגורמת לו להרגיש לא טוב בדיבור מול אנשים, ובאמצעות טכניקת עומק משמעותית, לשנות את איך שהוא מרגיש כשהוא נזכר באותה סיטואציה, ומשם- בכל סיטואציה בה הוא יידרש לדבר מול אנשים.

  2. בגילי כבר לא ריאלי לרדת במשקל המשפט הזה הוא שם קוד להרבה תירוצים שמונעים מאיתנו לעשות הרבה דברים. כתבתי את המילה "בגילי", אבל היא יכולה להיות הרבה גורמים חיצוניים אחרים:

> במצבי הכלכלי

> עם שם המשפחה שלי

> במדינה בה אני גר

כתבתי את המונח "לרדת במשקל", אבל הוא יכול להיות שלל מצבים שישפרו בוודאות את החיים של מי שיעשה פעולות אקטיביות לכיוונם: > להתעשר > למצוא אהבה > להפסיק לעשן > להתחיל להתאמן > לשנות קריירה בשורה התחתונה, ה- NLP מנפץ את המיתוס שהנסיבות החיצוניות לנו הן בהכרח מה שימנע מאיתנו להשיג את מה שנרצה. קיימות שלל טכניקות שיכולות לעזור לאדם לבנות את הבטחון העצמי לו הוא ראוי, על סמך כל תכונות האופי שקיימות בו כבר עכשיו, ולעזור לו לבנות תכנית פעולה מפורטת שמתאימה לתחושת המסוגלות שלו, לוקחת בחשבון, ומכילה פתרונות לכל מה שאותו אדם חושב שעלול להשתבש בדרך.

  1. אני מי שאני וככה זה

מיתוס נוסף שחשוב לי לנפץ הוא המחשבה שהאופי של אדם הוא קבוע, על שלל התכונות שלו, על שלל דפוסי ההתנהגות שיש לו, ואם יש לו גם פחדים, חסמים או פוביות, ככה הוא וככה הוא ישאר.

כפי שהבנתם לאן הפוסט הזה הולך- גם כאן זו לא האמת המוחלטת.

ה- NLP יכול לעזור למי שרוצה בכך לשנות דפוסי התנהגות שליליים כמו אכילה משיעמום או מבדידות, כסיסת ציפורניים במצבי לחץ, ועוד.

ה-NLP יכול להפחית ואפילו להעלים פוביות שפוגעות לאנשים באיכות החיים. אדם עם פוביה מכלבים יימנע לבקר חברים שיש להם כלב. אדם עם פוביה מגבהים או מציפורים יפספס טיולים נפלאים בטבע עם הילדים שלו. אדם עם פוביה מטיסות ימנע מעצמו ומהאנשים הקרובים לו שלל חוויות שניתן לראות רק בחו"ל. ואלה רק דוגמאות קטנות.

יש עוד כל כך הרבה מחשבות מגבילות שמונעות מאיתנו לחיות את החיים שמגיעים לנו וקשורות לאחד המיתוסים שכתבתי כאן או לאחרים.

בסופו של דבר, אתם יכולים לחשוב שאני טועה ומטעה, או שקרנית, או משוגעת. יכול להיות שהפוסט הזה עיצבן אתכם, כי כתבתי כאן שאפשר למחוק לגמרי איזשהו תירוץ שמחזיק אתכם שנים להימנע מלהצטרך להתמודד עם כל מיני דברים שנמנעתם מהם עד עכשיו. דברים שרק לחשוב עליהם מעורר את אותו פחד, הפחד שתצאו טיפשים ויצחקו עליכם, או כל אחד והפחדים שלו.

זה בסדר. אם תרצו להמשיך לחשוב שאני טועה, ושאלה בכלל לא תירוצים אלא עובדות מוכחות בשטח, כי הנה אתם חיים ככה את כל החיים שלכם, זה בסדר. זה לא הופך אתכם למקולקלים או פחות טובים או כל דבר כזה. זה באמת בסדר.

אבל מה אם יש יותר מ"בסדר"? מה אם יש עבורכם, עבור החיים שלכם, גם "מדהים"? מה אם מעבר לפינה מחכה לכם "מעולה", "יוצא דופן", או "פנומנלי"?

שווה לברר, לא ככה?

אם תרצו לגלות איך אפשר בעזרת NLP לנפץ את המיתוס הפרטי שלכם, ואולי אחרי שנים להפסיק לתת לילד ההוא שקיבל החלטה את מה שהוא רוצה, ולהתחיל לקחת את המושכות של החיים לידיים הבוגרות שלכם, אני כאן כדי לכוון אתכם לשם. צרו איתי קשר וקחו אליכם סופסוף את המושכות.

bottom of page