top of page
  • Writer's pictureSivan Ganzi

תכננו את השנה החדשה באמצעות 5 שלבים פשוטים


בפוסט הקרוב אני הולכת לחלוק איתכם טכניקה לתכנון שנתי ממוקד, עבור כל תחומי החיים. לשתף אתכם בהחלטות שקיבלתי לקראת השנה החדשה, ולהניע אתכם לקבל החלטות משנות חיים משלכם.

 

אחת ההחלטות שקיבלתי לגבי הבלוג היא שהולכות להיות בו מספר פינות קבועות שיחזרו על עצמן מדי פעם. למשל- פינה עם מטרות ויעדים לחודש הקרוב. יצא במקרה (כמובן שלא במקרה) שהבלוג מתחיל לפעול דווקא בספטמבר, לקראת ראש השנה, ולכן, הפעם הראשונה בה אני אכתוב את פוסט המטרות החודשי שלי, תהיה דווקא פעם של פוסט מטרות שנתי. אני מודה, התרגיל הזה מרגש אותי ומעורר בי המון השראה.

עם כל הכבוד ללוח השנה הלועזי שאני לחלוטין חיה לפיו את החיים שלי, יש משהו בראש השנה העברי שחזק בעיני אנרגטית הרבה יותר מאשר ה-1 בינואר. ראש השנה פשוט מרגיש לי כמו ההזדמנות הכי טובה שיכולה להיות כדי לבחון כמה ובמה התקדמתי, ואיך אוכל להמשיך ולהתפתח עוד בשנה הבאה.

מזמינה אתכם לקחת חלק פעיל! להורדת דף העבודה להגשמת מטרות לשנה הקרובה לחצו כאן

כדי להציב מטרות ברמה השנתית (אפשר גם לקחת את זה בהמשך לעבודה ברמה החודשית) אני הולכת להשתמש בכלי מעולם האימון שנקרא "גלגל החיים". הגלגל מחולק ל- 8 תחומי חיים, כאשר כל תחום חיים מחולק לדירוגים מ- 1 עד 10.

שלבי העבודה:

1. היכן אני כיום?

עלי לקחת את הזמן, ולחשוב עם עצמי בכנות ופתיחות איפה אני נמצאת כיום מבחינת שביעות הרצון שלי בכל אחד מהתחומים הללו, בסולם שבין 1 ל- 10, כאשר 10 מייצג את דרגת שביעות הרצון הגבוהה ביותר.

קחו בחשבון שמדובר במשימה סובייקטיבית לחלוטין. אדם שיש לו מיליון שקלים, ורוצה מיליארד שקלים, יכול לסמן במשולש הכסף את דרגה 2, בעוד אדם שמעוניין להרוויח 14,000₪ בחודש, וכרגע מרוויח 8,000₪ בחודש, יכול לסמן 7, לפי ראות עיניו ומידת שביעות הרצון הנוכחית שלו כרגע ביחס לשאיפות שלו.

מה המשמעות של צמיחה והתפתחות אישית? מה המשמעות של פנאי ובילויים? הכל תלוי בכם, במידת החשיבות שיש לתחום החיים הזה עבורכם, וכמה נפח הוא תופס כרגע מהיומיום שלכם.

הגלגל שלי כיום

2. היכן ארצה להיות בעוד שנה מהיום?

בשלב הבא, אני אסמן עם עצמי לאן אני מתכוונת להגיע בעוד שנה מהיום. שימו לב, מתכוונת להגיע מדבר על כוונה. על נכונות, על נקיטת פעולה. לכתוב שהייתי רוצה 10 בכל התחומים מדבר על אחריות מאוד גבוהה וכוונה אמיתית לביצוע. לכן, מומלץ לשמור על מידת הריאליזם ההגיונית. אם אני משתכרת ב- 3,500₪ לחודש, ואני רוצה להרוויח מיליון שקלים בשנה, ברוב המקרים יקח לי יותר משנה אחת כדי להגיע ל- 10 במשולש הכסף.

בנוסף, קחו בחשבון שיש למשל הבדל בין משולש הכסף למשולש הקריירה. יכול להיות שאני מרוויחה את הסכומים החלומיים ביותר שחשבתי שאי פעם אוכל להרוויח, אבל אני נובלת בעבודה שלי או לא ממומשת בה, ולפיכך אני לא מרוצה ממנה.

הגלגל שלי, כפי שארצה שייראה בעוד שנה מהיום

3. מה הכוונה?

לאחר סימון היעדים אליהם נרצה להגיע, כעת עלינו לכתוב את הפירוש למספרים שנרצה להגיע אליהם: מה זה אומר מבחינתי להגיע ל-7 ב"משפחה וחברים"? איך ייראה היומיום שלי עם 7 במשולש המשפחה והחברים?

2 מתוך הכוונות שלי לשנה הקרובה, בתחומי הבריאות והפנאי

4. איך אעשה זאת?

כעת, אכתוב מה עלי לעשות השנה כדי להביא את עצמי ממספר 3 ב"בריאות" למספר 6. לחפש מכון כושר קרוב עם תכנית אימונים שנשמעת לי נעימה וכיפית, ולהירשם אליו? להפסיק לעשן? להצטרף לתכנית של תזונה נכונה? רק אתם יודעים, אבל זהו למעשה הסכם שלכם מול עצמכם, מוטב שתכתבו משהו שתהיו מוכנים לעמוד בו.

מה אני מתכוונת לעשות עם הכוונות שלי לשנה הקרובה בתחומי הבריאות והפנאי?

להרבה אנשים (וגם אני ביניהם) יש את הנטיה הטבעית לתכנן הרבה תכנונים אבל לא להוציא אותם אל הפועל. לכן, עצם הקדשת המחשבה לשאלות כמו "מה אני באמת צריכה לעשות כדי לשפר השנה את הבריאות שלי", ופירוק הרעיון למשימות קונקרטיות, יגרום לנו להתחיל לנוע לכיוון הגשמת המטרות והיעדים שלנו. אני מזמינה אתכם לעבור איתי בחודשים הבאים תהליך של פירוק הרצונות שלנו משלל תחומי החיים לכדי משימות בנות- ביצוע, שנוכל להגשים את עצמנו בכל תחום שנבחר.

5. התחייבות קבוצתית

ישנם אנשים רבים, שהתחייבות מול עצמם לא נתפסת בעיניהם חזקה או מחייבת מספיק, והם יודעים שברגע האמת, הם תמיד יכולים קצת לרמות את עצמם ואף אחד לא ידע, אבל ברגע שהם מתחייבים מול אחרים, פתאום ההתחייבות מקבלת משנת תוקף, כי לעמוד במילה שלהם נחשב ערך עליון עבורם. ההתנהגות הזו מאוד נורמטיבית, ואפילו מאפיינת חתך רחב באוכלוסיה.

אם גם אתם כאלה, במיוחד בשבילכם יצרתי את אתגר גלגל החיים לשנת תשע"ח בקבוצת הפייסבוק שלנו.

באתגר תוכלו לצאת בהצהרת הכוונות האמיתית שלכם לשנה הקרובה, וליצור בחייכם כבר השנה את השינויים להם אתם מייחלים כבר שנים.

אם אהבתם את הפוסט, ואתם חושבים שהוא יכול לעניין או להועיל לאנשים שסביבכם, בבקשה שתפו והפיצו אותו ברשתות החברתיות.

מוכנים לקבל אליכם את האתגר? כתבו בקבוצת הפייסבוק "אני מצטרף לאתגר גלגל החיים" או "אני מצטרפת לאתגר גלגל החיים" ושתפו אותנו בגלגל שיצרתם.

bottom of page