top of page
  • Writer's pictureSivan Ganzi

הדרך שלי להקשיב לתת המודע


הסיפור שלי עם קלפים מתחיל בכיתה י'. אישה מקסימה ומאוד משמעותית עבורי הביאה למפגש שהיא העבירה לי ולבני גילי חבילת קלפי אימון. לא מדובר על קלפי משחק עם אס ומלך, וגם לא על קלפים מיסטיים כמו טארוט שעוזרים לחזות את העתיד, אלא על קלפים שיכולים לעזור למי שמשתמש בהם לקבל עוד כיווני מחשבה בנוגע לבעיות ודילמות שיש לו. אני לא זוכרת את הקלף שיצא לי, אבל הרגע ההוא זכור לי כמרתק.

באותה שנה, ביקשתי להיפגש איתה בנפרד לעבודה משותפת עם הקלפים שלה. גם כאן מדובר היה בערב רוחני ועוצמתי בשבילי, ערב שקצת סידר לי את המחשבות. גדלתי בבית מאוד חילוני ואתאיסטי, וזו היתה השנה בה התחלתי להרגיש בנוכחות כוח עליון שעוטף אותי כל הזמן. הפגישה ההיא איתה, אישה חילונית- רוחנית, הבהירה לי חד משמעית, שלא חייב להיות קשר הכרחי בין רוחניות לדת, וגרמה לי להבין שמה שאני מרגישה הוא נפוץ ואמיתי.

שנים חיפשתי את חבילת הקלפים שמתאימה לי. החבילה המדויקת שבעזרתה אני אוכל לקבל מסרים מתאימים מתת המודע ומהיקום שסביבי, מבלי להרגיש מנותקת ומאוימת מהם. שנים שחבילת הקלפים הספציפית ההיא, שאותה אישה עבדה איתם, היתה ברשימת המתנות שאמרתי שאקנה לעצמי ליום ההולדת עם כל הכסף שאקבל. זה כמובן אף פעם לא קרה, וכמובן שאני מאמינה שהיתה סיבה מאוד טובה לכך. משהו שם לא היה מדויק.

ערב אחד, לאחר מפגש שעברתי כחלק מהסדנה בה השתתפתי לשחרור מאכילה רגשית (מבטיחה פוסט נפרד לנושא), נתקלתי בחבילת קלפים שלא ראיתי לפני כן. הידיעה היתה מיידית- אלה קלפי העבודה שלי. החבילה הזאת כל כך מדויקת לי, שהקלף הראשון ששלפתי ממנה גרם לי לבכות מתדהמה והתרגשות... מאז, אני נעזרת, מתייעצת, ועוזרת לסביבה שלי באמצעות אותה חבילת קלפים.

 

זה היה יום בהיר אחד בלימודי NLP, ממש באמצע הקורס. המרצה אמר משהו, והחלק החסר בפאזל שלי פתאום נגלה לפני, וגרם לי לצעוק, ממש באמצע השיעור- "הבנתי!". היה משהו מהפכני ברגע הזה, כי בו הכל התחיל להתבהר.

הסתובבתי כמה חודשים עם התחושה שאני יודעת מה אני לא רוצה לעשות בחיים- וזהו. ממש לא ידעתי מה כן.

בדרך כלל, אני אדם שפועל מתוך תשוקה, מתוך דברים גדולים שאני רוצה להשיג ולהתקדם אליהם, ולא מתוך הצורך להימנע ממשהו לא נעים שקורה בחיים שלי כרגע (למרות שכמו כולנו, גם אצלי לפעמים יש התנהגויות שמצריכות אותי להימנע מכאב).

משהו ביום ההוא, בשיעור ההוא, גרם לי להתחיל להבין, באופן מעורפל, מה אני כן רוצה לעשות.

השיעור ההוא, המסר שהוא העביר לי, הוביל יחסית מהר לכתיבת הבלוג, ולהפצה דרכו של האמת שלי ושל תכנים מיוחדים ומעוררי מחשבה, שיכול לשנות לקוראים (שיאפשרו לו) את החיים.

התובנה שנחתה עלי באותו יום גרמה לי לפתח את הרצון ליצור חבילת קלפים משלי, שתוכל לעזור לאנשים לפתור עם עצמם דברים שאולי הם לא מצליחים לראות כשהמודע והאגו שלהם חוסמים להם את שדה הראיה.

זוכרים שכתבתי שלכל אדם יש את כל המשאבים כדי להשיג את מטרותיו? אני מאמינה שיש בנו גם תשובות לכל השאלות שלנו. אנחנו יוצרים במוח רק שאלות שנוכל לענות עליהן, ורק בעיות שנוכל לפתור, העניין הוא שלפעמים דברים כמו האגו והמודע חוסמים לנו את הדרך המהירה ביותר למצוא פתרון.

שנים ידעתי בבהירות ובבטחון שאני רוצה לרדת במשקל. אי שם, בתוכי, ידעתי שלצורך ירידה במשקל, אני אצטרך לוותר על הרבה מאוד דברים שאני אוהבת לאכול, ובעצם לשנות לחלוטין את כל התזונה שלי. כאן האגו היה נכנס לפעולה- שאני אוותר על שוקולד ופסטות רק בשביל להיות יותר רזה? לא יקום ולא יהיה!

התשובה כבר היתה שם, עולה מדי פעם כשמסכות ההגנה של המודע עסוקות לרגע במשהו אחר, יושבת בשקט ומחכה שאוכל להשלים איתה, אבל העדפתי להישאר שמנה מאשר להתמודד עם האמת הזו, עם הויתור.

בקלפים, כשאני שואלת שאלה עם מיקוד נכון, מתקבלות תשובות בהירות שסוללות לי את המסלול למצוא את התשובה בתוכי. התשובות לא מכוונות להיות מה שקובע עבורכם את המהלכים הבאים, אלא רק מכוונות אתכם למצוא את התשובה ואת הדרך בעצמכם.

הקלפים שאני יוצרת עדיין רחוקים מלהיות גמורים, ויהיו 126 מהם, אבל מי מכם שיתעניין יקבל זכות ראשונים להיחשף אליהם ולהתנסות בעבודה איתם כשיראו אור (וכנראה שאפילו לפני כן).

כשאוציא את הקלפים לאור, יהיה ניתן להיעזר בהם להעביר סדנאות וסבבי היכרות גם לארגונים וחברות, צוותים קטנים, מסיבות יום הולדת ומסיבות רווקות, כך שאם אתם מפיקים אירועים מהסוג הזה, תוכלו להיעזר בהם לכך.

הסיבה שאני כותבת לכם על כך קשורה במטרה שהגדרתי לעצמי. אני רוצה ומתכוונת לשפץ עוד יותר את המטרה שלי, כך שהיא תכיל בתוכה פירוט נרחב יותר לגבי תהליך ההוצאה לאור של הקלפים, ואני אשמח לעזרתכם בנושא בשלבים מאוחרים יותר של הביצוע. אעדכן בהמשך דרך קבוצת הפייסבוק.

רוצים ללמוד עוד על הקלפים? מוזמנים לשאול אותי על כך באמצעות קבוצת הפייסבוק שלנו.

Recent Posts

See All
bottom of page